понеділок, 16 листопада 2015 р.

5 клас. Малювання натюрморту з натури

Тема уроку: Малювання натюрморту з натури. Вибір освітлення в натюрморті.
Мета: розширити знання учнів про натюрморт як жанр образотворчого мистецтва, його види, сформувати вміння та практичні навички у знаходженні й передачі загальних кольорових відношень 2-3-х предметів, що створюють смислову групу на спорідненій за кольором тканині при боковому освітленні. Закріпити техніки письма «по-мокрому»(«лесіровка»).
 Розвивати спостережливість, уважність та мислення при вивченні натури. 
 Виховувати цікавість до творчості художників, потребу в милуванні та спогляданні.
Обладнання та матеріали: репродукції картин художників натюрмортного жанру. Таблиці з зображенням послідовності виконання роботи, таблиці з кольорознавства, учнівські натюрморти, постановка  натюрморту з 2-3-х предметів.
Очікувані результати:
Учні повинні знати:
v основи образотворчої грамоти при зображенні натюрморту;
v конструктивну побудову;
v об’єм;
v просторове положення;
v перспективи скорочення;
v світлотінь
v послідовність роботи над натюрмортом за даною схемою;
v технічні прийоми роботи аквареллю (техніки письма «по-мокрому», або «лесіровка»).
Учні повинні вміти:
v емоційно оцінювати твори мистецтва;
vпізнавати красу речей через мистецтво;
v передавати об’ємно-просторові, композиційні якості натури, тональні та колірні відношення предметів;
v вибирати власну манеру, техніку виконання робіт.
План практичного заняття
І.Організаційна частина. Перевірка готовності до заняття.
ІІ. Теоретична частина.
- Повідомлення теми уроку, постановка цілей та завдань заняття.
- Загальна мотивація навчальної діяльності. Легенда  про давньогрецького художника Аппелеса.
- Контроль вихідного рівня знань.
- Ознайомлення з основними теоретичними положеннями.
- Бесіда про жанр натюрморту.
- Вступний інструктаж. Формування умінь та навичок.
- Повідомлення про зміст практичних завдань, ознайомлення з етапами роботи, пояснення особливостей їх виконання.
- Інтерактивна вправа «Коло ідей».
ІІІ. Практична частина.
- Робота учнів.
- Поточний контроль виконання робіт.
ІV. Підбиття підсумків заняття.
- Аналіз та виставка учнівських робіт.
- Мотивація оцінювання.
- Рефлексія.
V. Завдання для домашнього виконання.
Хід заняття
І. Організаційна частина
ІІ. Теоретична частина.
- Повідомлення теми, постановка цілей та завдання заняття.
- Загальна мотивація навчальної діяльності.
- Тема нашого сьогоднішнього заняття – «Малювання з натури натюрморту. Вибір освітлення в натюрморті».
- Виконання техніки роботи «по-мокрому»(«лесіровка»).
- Контроль вихідного рівня знань учнів:
ð Які предмети комбінованої форми вам відомі?
       ð  Чому їх так називають?
       ð Назвіть основні прийоми акварельного живопису («по-мокрому»(«лесіровка»).
- Існує така легенда. В Стародавній Греції жив художник Аппелес. Це був відомий творець при дворі імператора Олександра Македонського. Якось художник  зобразив картину з виноградом та так майстерно, що до картини злетілися птахи та намагалися дзьобати ягоди.
- Аналіз репродукції картин.
ІІІ. Ознайомлення з основними теоретичними положеннями.
- Бесіда про жанр натюрморту.
Греки надавали натюрморту смислове навантаження. Як самостійний жанр натюрморт виник на межі ХVІ- ХVІІ століть в Голландії, Фландрії, Іспанії, Франції. При створенні композиції натюрморту художники звертали увагу на освітлення предметів, на здатність визначати настрій глядача. Голландці Пітер Клаас, Франц Спайдерс обирали для натюрмортів рівне падаюче освітлення. Це отримало назву фактурність. Починаючи із середини ХІХ століття на розвиток живопису впливає французький імпресіонізм. Дякуючи художникам-імпресіоністам розширилась живописна палітра художників.  Російські та українські художники також ставили різноманітні завдання при передачі освітлення.
- Виконання інтерактивної справи «Коло ідей»
ІV. Вступний інструктаж. Формування умінь і навичок.
V. Підбиття підсумків уроку.
- Аналіз робіт.
- Мотивація оцінок.
- Рефлексія(усвідомлення результатів):
1.Що найбільше сподобалося на занятті?
2. Що нового дізналися?
3. Чи досягли поставленої мети?
4. Які думки та почуття викликала у вас робота?
5.Чого ви навчилися особисто?
6. Чого б хотіли навчитися в подальшому?
7. Над якими навичками та вміннями ще потрібно попрацювати?
8. Які труднощі виникли у вашій роботі?
9. Що б ви змінили у своїй роботі?
VІ. Домашнє завдання.



Альбом: Урок 5 кл
Альбом: Урок 5 кл
Альбом: Урок 5 кл

Немає коментарів:

Дописати коментар