понеділок, 16 листопада 2015 р.

Основні принципи і способи конструктивної побудови геометричних тіл в перспективі

Лінійна перспектива – наука яка вчить відображати предмети у відповідності з змінами їх величини.
«Перспектива» в перекладі означає «дивитися наскрізь». «Правильно бачити».
Перспектива. Як наука виникла ще в епоху Відродження. Великий вклад в теорію перспективи внесли художники Альберт Дюрер, Леонардо да Вінчі. Так наприклад, Альберт Дюрер застосував геометрію об’ємних тіл і теорію лінійної перспективи для побудови людської постаті в просторі з урахування складних ракурсів та рухів.

Леонардо до Вінчі брав участь у розробці теорії про пропорції та перспективний простір.
Великий педагог, вихователь і вчитель академічного рисунку Читяхов писав, що вміння малювати і писати, тонко знати перспективу існує у природі і має будь-яку форму підлягає законам перспективи. Вміння застосовувати закони перспективи, ви можете намалювати все в натурі правильно.
Дуже важливо щоб учні вивчали не тільки теорію перспективи, але і прийоми побудови, уявляючи положення предметів в просторі та їх проекцію на площині.
При роботі натури необхідно користуватися спостережливою перспективою , а знання основних законів лінійної перспективи можуть бути використані при необхідності.
Видимі зміни форми підпорядковані певним законом. Ця наука називається лінійною перспективою. Знання цих законів перспективи дає можливість правильно відображати предмети на картинній площині в відповідності до нашого. Розглядаючи цю теорію ми знайомимось з такими поняттями і термінами, як лінія горизонту, лінія сходження, точка сходження, картинна площина.
Рисунок геометричних тіл
Вивчення та рисунок геометричних тіл являється основою для засвоєння принципів та методів зображення більш складних форм.
Для засвоєння принципів побудови рисунка являються геометричні тіла, які мають у своїй основі зрозумілу конструктивну побудову.
На простих геометричних тілах легко хроміти та засвоїти основи об’ємно – просторової  конструкції , передачі форм в перспективному скороченні, закономірності співвідношень пропорцій, світлотіней.
Для того, щоб навчитися правильно відображати форму предмета, необхідно побачити скриту від очей внутрішню структуру предмета – конструкцію. Під словом конструкція вбачається «побудова», «структура», «план», тобто взаємне розташування частин предмета та їх співвідношення.
Це важливо знати і розуміти при відображенні любих форм.
Крім знань закономірностей побудови конструкції, необхідні знання про закони перспективи, пропорції, світлотіні.
При відображенні натурної моделі учням необхідно нагадувати про самоаналіз предметів та зовнішню і внутрішню будову тіл.
Будь-яка геометрична форма складається із плоских фігур: прямокутників, трикутників, ромбів, трапецій та інших багатокутників які відділяють  її від оточуючого простору.
Завдання полягає в тому, щоб правильно зрозуміти, як ці поверхні співзвучні між собою, створюють об’ємну форму.
Наприклад, квадрат дає уяву про побудову куба; прямокутник для побудови призми, паралелепіпеда; трикутник – піраміди, конуса.
Всі предмети мають об’ємно – просторові характеристики: висоту, довжину і ширину. Для відображення їх на площині користуються точками та лініями.
Каркасна побудова малюнка розвиває в учнів об’ємно – просторове мислення, що допомагає правильно відображати геометричні форми на площині паперу.

Немає коментарів:

Дописати коментар